Hvorfor chiptuning
Trenden hos bilfabrikkerne i dag er en yderst rationel motor produktion hvor de producerer 1 motor med forskellige ydelses trin herefter bliver trinene styret vedhjælp af motor software derved sparer de produktions omkostninger samt sørger for et bredt udvalg af motor varianter til deres markedsføring
Her kommer nogle eksempler der er mange flere end jeg har listet
lav version | høj version | tuning | |
Alfa/Fiat | ori hk/nm | ori hk/nm | kan få hk/nm |
1,4 16V | 78hk/120nm | 95hk/130nm | 105hk/140nm |
1,3 jtdm | 78hk/145nm | 95hk/200nm | 110hk/245nm |
1,6 jtdm | 90hk/290nm | 120/300nm | 140hk/335nm |
2,0 jtdm | 140hk/320nm | 170hk/350nm | 190hk/390nm |
VAG | |||
1,6tdi | 75hk/225nm | 105hk/250nm | 145hk/300nm |
2,0tdi | 120hk/300nm | 170hk/350nm | 205hk/425nm |
2,0tfsi | 180hk/320nm | 211hk/350nm | 275hk/420nm |
Psa | |||
1,6hdi | 92hk/230nm | 112hk/270nm | 140hk/315nm |
Ford | |||
1,6hdi | 92hk/230nm | 112hk/270nm | 140hk/315nm |
2,0tdci | 115hk/320nm | 140hk/320nm | 175hk/390nm |
1,6ecoboost | 150hk/240nm | 180hk/240nm | 200hk/280nm |
Bmw | |||
16D-20D | 115hk/260nm | 177hk/350nm | 200hk/400nm |
25D-30D | 197hk/400nm | 231hk/500nm | 280hk/625nm |
Mercedes | |||
280-320 cdi | 190hk/440nm | 224hk/510nm | 265hk/625nm |
Opel | |||
2,0T | 150hk/240nm | 200hk/300nm | 215hk/350nm |
2,0cdti | 110hk/260nm | 160hk/350nm | 200hk/420nm |
2,8 turbo | 260hk/350nm | 325hk/435nm | 345hk/550nm |
Saab | |||
2,0T | 150hk/240nm | 200hk/300nm | 215hk/350nm |
Volvo | |||
2,4D | 175hk/420nm | 205hk/420nm | 235hk/500nm |
Til venstre kan du vælge dit bilmærke der kan du se hvilken effekt du kan forvente