Vi er i øjeblikket igang med en større opdatering af sitet så der kan være visse mangler

INFO TILLÆGS YDELSER

Alt her er tillægs ydelser der skal ligges oveni en evt tuning

 

EGR Off koster extra 1000kr

 

 

  • EGROFF delete :  Software fjernelse af EGR Funktionen.
  • Først et par ord om bilens EGR-system. "EGR" =  (Udstødningstilbageføring).
  • Ud fra dette navn står det klart, at princippet i dette system er baseret på, at en vis mængde udstødningsgas tilbageføres til motorens cylindre til endnu en forbrændings cyklus. Dette reducerer mængden af ilt i forbrændingen som sænker forbrændings temperaturen.
  • Resultatet er en reduktion af NOX, kvælstofoxid dannelse, dvs det reducerer skadelige virkninger på miljøet (SMOG). Men der er også visse ulemper i EGR-systemet drift. Ovennævnte proces indebærer en reduktion af motorens effektivitet.
  • Der er også en opfattelse af, at EGR-systemet ikke blot reducerer de skadelige virkninger på miljøet, men er mere skadelig for motoren i din bil, hvilket reducerer dens levetid. Sod og andre micro partikler bliver deponeret på væggene i indsugningsmanifolden, og efterhånden dannes et tykt lag af beskidte sodaflejringer. Indsugnings ventilerne er selvfølgelig heller ikke undtaget, og meget hurtigt opbygges der også en tyk og hård skal af sod og koks .
  • Motorens effektivitet bliver forbedret hvilket resultere i en brændstofbesparelse på ca 2-5%

 

  • De resulterende kulstof/sod aflejringer på indsugnings ventiler og i indsugningsmanifolden-er en af de hyppigste årsager til tab af motorkraft.

 

  • For at løse disse problemer vil EGROFF softwaren være en løsning

 

  • Det Skal nævnes at NOX emmisionen stiger eksplosivt med en forøgelse af smog som resultat

 

  • De fleste kunder der ønsker dette indgreb udført gør det for at undgå evt reperationer på systemet som hurtigt koster fra 4000kr – over 20000kr afhængigt af bilmodel

 

  • EGR systemet holder typisk 150000km – 400000km
  •  

Billedresultat for egr ventil funktion

 

 

 

 

 

 

DPF OFF koster fra 1500-2500kr

 

 

 

 

Software Fjern dieselpartikelfilter (DPF)

Dieselpartikelfilteret er et filter lavet af en keramik eller metal struktur, der er indkapslet i et metalkabinet. Den cellulære struktur af filterelementet består af en parallel del af de små kanaler placeret skiftevis åben (indtag) og lukket (udstødning). Væggene i kanalerne er hule men lukkede i enden så udstødningsgassen kan passere men opsamle soden ( den sorte røg ). Efter en vis tid tilstoppes kanalerne i form af sod opsamlet på overfladen af filter kernen og derved formindske Gasgennemstrømningen. Der laver bilens system så en Regenerering dvs den hæver udstødnings temperaturen til ca 550 grader ved denne temperatur forbrændes soden og omdannes til ASKE denne aske opsamles i filtret og afhængigt af størrelsen på filtret fyldes filtret med aske når der ikke kan være mere aske skal filtret skiftes eller tømmes typisk for hver 120000km – 300000km .

Man kan også fjerne filtret Helt og derved sparer et filter ( vigtigt at man ved DPF OFF fjerner filtret eller fjerner indholdet i den originale filter enhed NR2 på billedet)

 

Billedresultat for dpf funktion

 

 

Deaktivering af ADBLUE-SYSTEMET Koster extra mellem 1500 og 3000kr

ADBLUE OFF

 

AdBlue- og SCR-systemet er komplekst og der kan opstå fejl. Elektroniske nitrogensensorer, moduler, pumper - alt dette udstyr kan gå i stykker, og det kan være meget dyrt at udskifte dem.

 

Alt dette genererer yderligere Drifts omkostninger, som kan undgås.

 

AdBlue off-service består af elektronisk deaktivering af AdBlue med fjernelse af instrumentbrættelys og advarselsmeddelelser i den ECU, der er knyttet til systemet.

 

I de fleste tilfælde er det nok at omprogrammere motorstyringssystemet korrekt. For nogle modeller er det desuden nødvendigt at afbryde SCR-enheden fra køretøjet.

 

 

HVAD ER ADBLUE

 

AdBlue er en specialiseret væske, der anvendes i SCR-system (Selective Catalytic Reduction). Det er en vandopløsning af urinstof i 32,5% af den nominelle koncentration. Hovedårsagen til brugen af ​​AdBlue er at reducere emissionen af ​​nitrogenoxider. Desværre kan dette system genererer meget høje driftsomkostninger.

 

Adblue opbevares i en separat tank. På forskellige modeller er tankens indgang forskellige steder, f.eks. I bagagerummet, under motorhjelm eller nær diesel påfyldnings studsen. Fra Adblue tanken kommer blandingen til SCR-katalysatoren, hvor nitrogenoxider reduceres til uskadeligt vand og nitrogen.

 

Fuld AdBlue tank er der nok til at køre 1500 - 10.000 km afhængigt af motor belastning. Hvis AdBlue-niveauet er for lavt kan det resulterer i at systemet forhindrer motoren i at starte. Moderne biler er udstyret med kontrollys og lydsignal, der informerer chaufføren om, at det er tid til at genopfylde AdBlue-tanken.

 

 

 

 

 

Map Switching / Multimap koster fra 1500-2500kr

 

 

Map Switch / Multimap funktionen gør det muligt at skifte mellem forskellige motor og gearkasse programmer ( Bilen skal være født med denne funktion ). Der kan vi så ligge ydelsen i et givent program. Du kan vælge det program der passer til dit behov Eks : Race, Sport, Normal, Øko, Begrænset (forældre kontrol)

 

 

 

 

 

Exhaust Flap Control koster fra 1500-2500kr

 

 

Exhaust Flap Kontrol tillader dig at kontrollere eller ændrer åbning og lukning af udstødnings bypass ventiler til mere eller mindre lyd. Når ventilerne er lukkede, er udstødningen i stille/cruising mode. Når den er fuldt åbnet, er udstødningssystemet er i maksimalt flow-mode, og derfor er lyden af din udstødning højere og i høj ydelse