NYHED - Du har nu mulighed for godkendt chiptuning. Kontakt os for info.

Specialist i Camping tuning

Optimering til Auto camper og Camping trækkere

 

En optimering til din Autocamper / bil som bruges til at trække campingvognen skal laves specielt til dette formål.
 

Til camping træk er der flere ting vi kan gøre som vil være en nyttig hjælp iforb. Med brug til camping.
 

  • (easy takeoff) er hjælp til igangsætning med hele trækket fra du slipper kobling til du ruller

  • (hill climb) er hjælp til stigninger som bakke/bjerg kørsel mere trækkraft v. lave omdr

  • (fuel save) er bedre brændstof økonomi ved motorvejskørsel over distance på fartpilot

  • (Safe mode) mere overskud ved overhaling, mere sikker kørsel, hurtigere overhaling

  • (Power mode) uden campingvogn, flere HK og Nm, sjovere bil mere power
     

Vi laver mere trækkraft for nem igangsætning fra ca 1200 omdr med blød stigning af øget trækkraft optil ca. 2600 omdr ca 10-20% flere kræfter ikke for meget da det kan gå udover kobling og drivlinje ved for meget
 

NB: til camping træk for den ikke så mange NM som ved alm.chiptuning, da den skal trække flere Kilo, man kan ligrfrem sige at trækkeren kører op ad bakke konstant, derfor er det nødvenigt at Lave optimeringen til det korrekte brug
 

Og vi må ikke glemme daglig kørsel med større overskud og bedre brændstof økonomi

 

 

 

Info vedrørende tuning af biler til camping træk og Autocampere : 

 

En bil der trækker en campingvogn eller en Autocamper er under belastning hele tiden det svarer lidt til at den kører op ad bakke konstant

Bilens motor og drivlinje er konstant belastet med mindst 30% mere end en bil der ikke skal slæbe på den extra vægt 

Det stiller store krav til motorens og hele drivlinjens kølekredsløb

Motorens vand kølesystem arbejder typisk indenfor en temperatur på 85-95 grader, på en varm sommerdag i alperne kan temperaturen hurtigt komme op på kogepunktet som på en personbil med kølevandet under tryk er optil 120 grader

Motorens olie temperatur er normalt omkring de 90-100 grader, på den varme sommerdag i alperne kommer den hurtigt op på 120-140 grader

Motorens ladeluft temperatur på en bil med turbo / kompressor er normalt 30-50 grader, på den varme sommerdag i alperne kommer den hurtigt op på 80-100 grader

Motorens brændstof er normalt 20-30 grader varmt og på diesel biler ofte noget mere 20-50 grader, på den varme sommerdag i alperne kommer den hurtigt op på 40-90 grader

Motorens udstødnings temperatur er normalt 300-600 grader, på den varme sommerdag i alperne kommer den hurtigt op på 600-800 grader

 Når man tuner / optimere en bil skal man have disse temperaturer med i beregningen for at lave en vellykket tuning det gælder især med en bil der trækker en campingvogn eller en autocamber med alkove

Man er nødtil at designe tuningen / optimeringen anderledes i forhold til en alm Stage 1 chiptuning

Med en Hessteknik Camping tuning for du

  • En motor software designet til Camping med indbygget beskyttelse
  • Mere trækkraft fra lave omdrejninger ( hill climb )
  • Nemmere igangsætning med ( easy takeoff )
  • Lavere brændstofforbrug ( fuel save )
  • Mere dynamik og køreglæde også uden campingvogn