Vi er i øjeblikket igang med en større opdatering af sitet så der kan være visse mangler

HessTeknik chipoptimerings filosofi

Biler som bruges til hverdagens almindelige transportbehov skal optimeres, så der frigives dét ekstra potentiale, som ligger i en standard serieproduceret motor med de store produktions tolerancer, der her er tilstede. (Der er ikke 2 motorer, som er ens). Det skal dog ikke gå udover den samlede drift økonomi. 

 

En stor del af disse forbedringer kan komme fra finjustering, optimering, og tilpasning af motorens styre program til den enkelte motor. Her kan de første 7-10% effekt godt ligge gemt – disse procenter er “gratis” ud fra en belastnings betragtning.

 

Så er der selve tuningen. Her benyttes HessTekniks unikke Optiflow teknik, som handler om at udnytte motorens normale luftflow optimalt. Man kan sige, at vi udnytter den inerti (hastighed) medvind, der er i luftens bevægelse helt fra bilens forreste luftindtag til udgangen af udstødnings gassen fra udstødningsventilerne.

 

Derudover tages hensyn til rigtig mange ting, Sommer, vinter, lange service intervaller, forskelle i brændstof kvaliteter, forurenings bekæmpende udstyr, Egr styringer, dieselpartikel filtre etc.

 

Hvis vi justerer på denne måde opnår vi følgende fordele:

  • En motor der reagerer hurtigere på speederen

  • Højere effekt HK, mere trækkraft NM (med så lav en belastning som muligt)
  • Mere jævn acceleration med færre gearskift
  • Hurtigere mellem accelerationer 60-160 km/t bliver markant forbedret for sikre overhalinger
  • Højere tophastighed
  • Brændstof besparelser på 5-15%
  • Ingen yderligere drift omkostninger/reparationer pga. tuning
  • En glad bil
  • Større køreglæde

 

For at kunne levere et sådanne produkt er det nødvendigt at bruge et rullefelt samt test udstyr som diagnose tester, gas testere, blandingsmålere etc.

 

Brugen af special udstyr betyder, at vi kan registrere parametre som turbotryk, tændingstidspunkt, banke sensor aktivitet, lambdatal, blandings forhold, indsprøjtnings mængder, moment begrænsere, indsugnings temperatur, udstødnings temperatur, olietemperatur.

 

Det er et nødvendigt stykke værktøj for at lave den perfekte tuning af en motor. Ligesom stetoskopet er for en læge. Fordi vi ønsker at forbedre motorens effektivitet over hele hastighedsområdet, er det vigtigt, at vi kender effekt og drejningsmoment ved alle motorhastigheder. Denne viden giver en masse vigtig data og parametre som sammen med data fra diagnose værktøjer har stor betydning, når vi skal tilpasse en tuning til lige netop din bil og behov.

 

Mange tunere bruger deres rullefelt som et reklame stunt, eller et ark papir med effekt før / efter tuning/omprogrammering.

 

HessTeknik benytter kun moderne kvalitetsudstyr til tuning

Hos HessTeknik råder vi over noget af branchens mest moderne udstyr. Diverse diagnoseudstyr fra førende producenter i verden, samt måleudstyr til måling af turboladetryk, turbotemperatur, udstødningstemperatur, blandings forhold, 5 gastester, røggastester, cylindertryk,

Dynomet 4wd rullefelt der kan måle de absolut kraftigste 4-hjulstrukne biler . Dynomet 2wd rullefelt der kan måle alle 2-hjulstrukne biler.

Vores udstyr til chiptuning har vi fra førende producenter i verden.